Send sikker digital post
Krisesenteret for Molde og omegn IKS har tatt i bruk eDialog.
Med den kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.
E-post er en usikker kanal
Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker.
Bruk eDialog!
Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss!
Send oss post via eDialog her.
For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).
Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
- Kommentar: Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
- Husk å laste opp relevante vedlegg i PDF-format.
- Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Fordeler med eDialog:
- Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
- Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
- Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem
Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til krisesenteret, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
E-post eller kontaktskjema kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i krisesenterets sak/arkivsystem.